Om föreningen

Lungt och trivsamt mellan Bandhagen och Högdalen

BRF Sjösavägen 11-19 har som namn sin adress och är en förening med bra ekonomi. Den ligger i ett lugnt läge mellan Bandhagen och Högdalen.  Föreningens fastighet förvärvades 2013, den upplåts med tomträtt som har omskrivning 2023. Den sammanlagda bostadsarean är 2489 kvm och lokalarean är 109 kvm. Föreningen har 44 bostadslägenheter.

Inga beslut eller diskussioner om avgiftshöjning inför 2020. Överlåtelseavgift 2,5 % av ett prisbasbelopp (betalas av köparen) och pantsättningsavgift 1% av ett prisbasbelopp (betalas av pantsättaren).

Genomförda större renoveringar av fastigheten sedan 2004

Utbyte av samtliga balkonger från byggnadsåret samt målning av alla trapphus.(2004) VA-stambyte i hela fastigheten ner till källarplan. Samtliga badrum och toaletter totalrenoverades samtidigt.(2006) Markarbete runt husgrund på framsida och gavel. 12 parkeringsplatser med motorvärmaruttag iordningsställs på gavelsidan.(2010) Nytt tak och renovering av hela fasaden.(2013) Alla fönster och balkongdörrar byttes till nya med 3 glasisolering. Alla portar fick fina entrédörrar i massiv ek. Tilläggsisolering av vindsutrymmen.(2015) VA-stammar i källarplan utbytta.(2016) Utbyte av elstammar i hela fastigheten.(2018) Utbyte av elledningar från byggnadsåret i samtliga berörda lägenheter. Indragning av trefas el till kök i samtliga lägenheter som hade gasledning. Permanent avstängning av gasledningar i hela fastigheten.(2019) Upprustning av tvättstuga. Alla maskiner är utbytta. (2020) Renovering av utemiljö.Ökade grönytor med träd ovh buskar. Trätrall och stenplattor etc. (2022).

Huset har bredband från ComHem, men har även fiber från IP-only till varje lägenhet.

Föreningen har 12 P-platser med motorvärmaruttag, 422:- mån. med separat kö. Ett antal 7-dygnsparkeringar finns, i övrigt gratis datumparkering på gatorna i området.

Nedan finner du de värden som föreningen har enligt Boverket.